Інформує “Валківське бюро правової допомоги” Богодухівського МЦ з НБВПД

ЯК ВНЕСТИ ЗМІНИ ДО ПАСПОРТУ ЯКЩО ЗМІНЕНО НАЗВУ ВАШОЇ ВУЛИЦІ

Чи обов’язково потрібно вносити зміни до паспорту, якщо було змінено назву вулиці, де ви зареєстровані ?

Ні, не обов’язково. Статтею 6 Закону «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» визначено, що у разі прийняття рішення про зміну нумерації будинків, перейменування вулиць (проспектів, бульварів, площ, провулків, кварталів тощо), населених пунктів, адміністративно-територіальних одиниць, зміни в адміністративно-територіальному устрої на підставі відповідних актів вносяться зміни до реєстру територіальної громади, із збереженням попередніх даних, із подальшим внесенням цієї інформації до Єдиного державного демографічного реєстру в установленому Кабінетом Міністрів України порядку. Зазначені відомості за бажанням особи вносяться до документів, до яких вносяться відомості про місце проживання/перебування.

Обов’язку особи звертатися до органів реєстрації для внесення таких відомостей до документів законодавством не передбачено.

Куди звертатися, щоб внести зміни до паспорту, якщо ви вирішили все таки це зробити ?

Повноваження у сфері реєстрації місця проживання/перебування та зняття з реєстрації місця проживання фізичних осіб з 4 квітня 2016 року делеговані утвореним органам реєстрації (об’єднані територіальні громади, виконавчі органи сільських, селищних або міських рад, сільським головам (у випадку, коли відповідно до закону виконавчий орган сільської ради не утворено). Зазвичай центри надання адміністративних послуг (ЦПАП) і є цими утвореними органами реєстрації.

Скільки потрібно платити за це ?

Відомості вносяться безоплатно, але потрібно мати при собі паспорт та ідентифікаційний номер.

А якщо це паспорт громадянина України у формі картки ?

Згідно з пунктом 60 Порядку оформлення, видачі, обміну, пересилання, вилучення, повернення державі, знищення паспорта громадянина України, за фактом реєстрації місця проживання або місця перебування особи, яка проживає в Україні, територіальним підрозділом ДМС з використанням засобів відомчої інформаційної системи ДМС здійснюється внесення інформації про реєстрацію місця проживання або місця перебування особи до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт. Така інформація зберігається на безконтактному електронному носії, який імплантовано у паспорт, у хронологічному порядку.

Оскільки інформація про реєстрацію місця проживання або місця перебування особи не зазначається в зоні візуальної перевірки паспорта, а лише вноситься до безконтактного електронного носія, який імплантовано у паспорт.

Варто знати, що законодавством передбачена видача особі за її вимогою довідки про реєстрацію місця проживання або місця перебування — документа, який видається органом реєстрації та підтверджує реєстрацію місця проживання або місця перебування особи, у тому числі у зв’язку із зміною назви вулиці.

Яке законодавство визначає порядок реєстрацію/зняття з реєстрації місця проживання/перебування ?

Реєстрація/зняття з реєстрації місця проживання/перебування на сьогодні здійснюється відповідно до Закону України «Про свободу пересування та вільний вибір місця проживання в Україні» та Правил реєстрації місця проживання, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2016 № 207.

 

ЧИ МОЖНА КОРИСТУВАТИСЯ ОРЕНДОВАНИМ СТАВКОМ ?

Право загального водокористування закріплено Статтею 47 Водного кодексу України. Якщо все ж таки передбачено якесь обмеження, то місцеві ради зобов’язані повідомляти населення про встановлені правила. Про це також зазначено у Водного кодексу України: «На водних об’єктах, наданих в оренду, загальне водокористування допускається на умовах, встановлених водокористувачем, за погодженням з органом, який надав водний об’єкт в оренду.

Водокористувач, який узяв водний об’єкт у користування на умовах оренди, зобов’язаний доводити до відома населення умови водокористування, а також про заборону загального водокористування на водному об’єкті, наданому в оренду. Якщо водокористувачем або відповідною радою не встановлено таких умов, загальне водокористування визнається дозволеним без обмежень».
Багато хто з орендарів ставків, тримаючи в руках Договір про оренду водного об’єкта, обносить ставок парканом і вважає своєю власністю. Однак це суперечить чинному законодавству. У разі відмови Орендаря в допуску до водного об’єкта місцевим жителям це є однією з підстав для розірвання такого Договору.

Жителям місцевості, чиї права порушені, необхідно звернутися з письмовою колективною вимогою про розірвання Договору оренди водного об’єкта до сільської, районної чи міської ради. Саме в їхній компетенції вирішення цього питання.

Окрім доступу місцевих жителів до ставка, його орендар зобов’язаний здійснювати заходи з охорони та поліпшення екологічного стану водного об’єкта. Це передбачено Статтею 51 Водного кодексу.
Якщо орендар водойми завдав збитків місцевим жителям, Договором оренди передбачена його відповідальність.

Отже, у разі недопущення до ставка, який перебуває в оренді, викликайте поліцію та пишіть заяву на протиправні дії орендаря. Звертайтеся з письмовою колективною вимогою про розірвання Договору оренди водного об’єкта до місцевої ради. Тільки згуртувавшись, люди зможуть захистити свої права та повернути гарантоване конституцією право на користування природними ресурсами.

 

ПРИМУСОВЕ ЗНЯТТЯ З МІСЦЯ РЕЄСТРАЦІЇ – ПОКРОКОВА ІНСТРУКЦІЯ

Зняття з місця реєстрації відбувається двома шляхами – позасудовим та судовим. Якщо в позасудовому порядку необхідно звернутись до відповідних установ органів місцевого самоврядування, то судовому порядку все набагато складніше.

Перше –  необхідно зібрати всі документи, які свідчать про те що ви є власником нерухомого майна. Сюди можна віднести : договори купівлі-продажу, міни, дарування, довічного утримання квартири або її частки, свідоцтва про право на спадщину як за законом так і заповітом та інші документи.

Друге – згідно зі статтею ст. 405 Цивільного кодексу України члени сім’ї власника житла, які проживають разом з ним, мають право на користування цим житлом відповідно до закону. Однак, член сім’ї власника житла втрачає право на користування цим житлом у разі відсутності члена сім’ї без поважних причин понад один рік, якщо інше не встановлено домовленістю між ним і власником житла або законом.

Важливо зазначити, що припинення сімейних відносин та розірвання шлюбу не позбавляє права користування житлом і не є підставою для зняття з реєстрації місця проживання.

Для того щоб підтвердити факт відсутності члена сім’ї необхідно звернутись до представника балансоутримувача (ЖЕК, або Об’єднання співвласників багатоквартирного будинку) для отримання акту про непроживання особи за місцем реєстрації. Таких актів повинно бути не менше 3-х протягом 6 місяців.

Окрім цього необхідно отримати довідку про стан сім’ї, в якій зазначено скільки саме осіб проживають за адресою знаходження нерухомого майна.

Третє – зібравши всі документи необхідно звернутись до суду за місцем знаходження житлового приміщення з позовом про:

  • визнання особи такою, що втратила право користування житловим приміщення та зняття з місця реєстрації, або;
  • позбавлення права власності на житлове приміщення, або;
  • визнання особи безвісно відсутньою, або;
  • оголошення фізичної особи померлою.

Позовна заява про визнання особи такою, що втратила право користування жилим приміщенням/позбавлення особи права користування жилим приміщенням та зняття з реєстрації подається в порядку цивільного судочинства до районних, районних у містах, міських та міськрайонних судів за місцезнаходження жилого приміщення.

  Під час звернення до суду сплачується судовий збір за позов немайнового характеру, який складає 0,4 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

ПОЗИКА, ЯК ВОНА Є: ВІД УКЛАДЕННЯ ДО СТЯГНЕННЯ !!!

Гроші є невід’ємною частиною нашого життя.

І єдиним інструментом, який може миттєво забезпечити необхідною сумою грошей є ПОЗИКА або кредит.

Позика відмінна від кредиту, тим, що кредит має право надавати виключно  фінансова установа, яка має відповідні дозволи та ліцензії, і саме такий вид діяльності як надання кредиту є комерційною діяльністю банків та фінансових установ, які отримують винагороду за надання кредиту у розмірі встановлених процентів за його користування.

Позика ж надається фізичними або юридичними особами, в силу своїх фінансових можливостей у різних життєвих випадках та потребах за рахунок власних коштів або інших речей, які визначені родовими ознаками.

Як правило, позика оформляється сторонами в усній формі і без свідків, що в результаті унеможливлює вчасне повернення грошей, так само як звернення до суду щодо стягнення її у судовому порядку.

Часто буває, що під виглядом позики, сторони намагаються оформити інші боргові зобов’язання, як то, отримання матеріальної допомоги або оплату за товар чи послугу, яка буде надана Виконавцем у майбутньому, чи аванс за нерухоме майно, яке планується бути придбаним покупцем.

Однак, якою б не була мета оформлення договору позики, потрібно розуміти всі правові наслідки, які вона може спричинити у випадку її оформлення письмово сторонами та фактичного невиконання Позичальником.

Що ж потрібно знати при оформленні позики?

По-перше, що сторонами позики є Позикодавець, та сторона, яка надає позику, і Позичальник, та сторона, яка приймає у власність такі грошові кошти або інші речі, які визначені родовими ознаками.

По-друге, те, що позика повинна бути оформлена шляхом укладення письмового договору між двома фізичними особами або шляхом складення  розписки про отримання певної суми коштів Позичальником – Позикодавцю.

Законодавством, у статі 1047 Цивільного кодексу України, встановлено, що договір позики укладається у письмовій формі, якщо його сума не менш як у 10 (десять) раз перевищує встановлений законом розмір неоподатковуваного мінімуму громадян (тобто станом на дату даної публікації – 170 грн.), а у випадках, коли позикодавцем є юридична особа, – незалежно від суми.

Згідно із частиною другою статті 1047 ЦК України на підтвердження укладення договору позики та його умов може бути представлена розписка позичальника або інший документ, який посвідчує передання йому позикодавцем визначеної грошової суми або визначеної кількості речей.

Що потрібно зазначати у розписці?

  • Повну назву прізвища, імені та по-батькові Позичальника та Позикодавця, його реєстраційний номер платника податків та паспортні дані, місце проживання.
  • В якій валюті надається позика.

Так, частиною першою статті 192 Цивільного кодексу України визначено, що законним платіжним засобом, обов’язковим до приймання за номінальною вартістю на всій території України, є грошова одиниця України – гривня.

Однак, це не забороняє сторонам зазначити у розписці суму у іноземній валюті, наприклад євро чи долар США, як розмір позики, який підлягає поверненню, за умови, що повернення цієї суми у іноземній валюті буде здійснюватися за еквівалентом в національній валюті за офіційним курсом Національного банку України гривні до іноземної валюти (або іншого банку за погодженням між сторонами) станом на день повернення позики.

  • Порядок повернення позики, наприклад частинами щомісяця до 25 числа поточного місяця або всю суму до конкретної дати.

Варто зазначити, що якщо сторони не зазначили строк повернення позики, це не позбавляє права Позикодавця звернутися до Позичальника із письмовою вимогою у будь-який час.

В такому випадку, позика має бути повернена Позичальником протягом тридцяти днів від дня пред’явлення позикодавцем вимоги про це.

  • За погодженням сторін, у розписці  може бути зазначено розмір і порядок отримання Позикодавцем процентів за користування предметом позики Позичальником.

Якщо договором не встановлений розмір процентів, їх розмір визначається на рівні облікової ставки Національного банку України.

У разі відсутності іншої домовленості сторін проценти виплачуються щомісяця до дня повернення позики.

Згідно частини другої статті 1048 Цивільного кодексу України, договір позики вважається безпроцентним, якщо:

1) він укладений між фізичними особами на суму, яка не перевищує п’ятдесяти кратного розміру неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, і не пов’язаний із здійсненням підприємницької діяльності хоча б однією із сторін;

2) позичальникові передані речі, визначені родовими ознаками.

У випадку прострочення повернення позики, на суму заборгованості може бути нараховано Позикодавцем встановлений індекс інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми.

Звернення до суду за стягнення простроченої позики, процентів за її користування і штрафних санкцій може бути здійснено Позикодавцем у будь-який момент в межах строків позовної давності, коли останній дізнався про його порушене право щодо невиконання чи неналежного виконання    Позичальником взятих на себе зобов’язань згідно письмового договору позики та письмової розписки.


Єдиний телефонний номер системи безоплатної правової допомоги 0-800-213-103 (безкоштовно зі стаціонарних та мобільних телефонів).
Порушують ваші права? Ви потребуєте допомоги в судах,  і не маєте грошей на адвоката  – звертайтеся до відділу «Валківське бюро правової допомоги» Богодухівський місцевий центр з надання безоплатної вторинної правової допомоги, який працює з понеділка по п’ятницю з 08-00 до 17-00,  за адресою: м. Валки, вул. Харківська, 2. тел. (05753) 5-26-88